La presentació del llibre Avancem junts: 25 anys d’una universitat al servei de les persones i la societat del sud de Catalunya tindrà lloc el proper dijous 1 de març, a les 19:00h a la sala de graus de campus Catalunya (av. Catalunya, 35 · Tarragona).
La presentació del llibre anirà a càrrec del Dr. Antoni Gonzàlez Senmartí, coordinador dels actes commemoratius dels 25 anys de la Universitat Rovira i Virgili.
En aquest llibre es recullen les opinions i comentaris de vint-i-cinc antics alumnes de la Universitat Rovira i Virgili, de diferents àmbits de coneixement i de diferents promocions, que desenvolupen la seva activitat professional i investigadora a les nostres comarques o a qualsevol indret del món, sobre la formació que reberen a la universitat i la seva aplicabilitat en l’activitat professional quotidiana. Aquestes vint-i-cinc opinions d’antics alumnes han de servir per reflexionar sobre les missions que han estat encomanades a la universitat i millorar-ne l’acompliment.
En aquesta ocasió a l’apartat Articles presentem cinc excel·lents treballs producte d’investigacions fetes pels nostres estudiants de màster. A l’apartat Col·laboracions tenim la possibilitat de gaudir dels articles escrits per Pilar Monreal (UAM), Miguel González i Luis Calvo (IMF-CSIC). Finalment a l’apartat Ressenyes, la investigadora Isabel Ferrándiz ressenya l’obra de Josep Martí i Laura Porzio Cuerpos y agencia en la arena social; Montserrat Soronellas ho fa de l’obra del professor Joan Prat La nostalgia de los orígenes. Chamanes, gnósticos, monjes y místicos; i Yolanda Bodoque la del llibre del professor Honorio Velasco i Carmen Caro De Julián a Julio y de Julio a Julián. Correspondencia entre Julio Caro Baroja y Julian Pitt Rivers (1949-1991). A Notes de Recerca la investigadora Verónica Anzil explica el projecte en curs Roles de Género e interculturalidad de las parejas mixtes en España: una investigación cualitativa longitudinal (IP Jordi Roca i Girona); i, finalment, la investigadora (i IP) Mabel Gracia-Arnaiz presenta la seva recerca sobre La precarización de la vida cotidiana: (in)seguridad alimentaria, género y salud.
Mapa de ciutats somiades és un relat amb paraules i dibuixos a partir de les inquietuds dels infants de cada població descrita: L’Ametlla de Mar, Amposta, Cambrils, Constantí, Falset, Gandesa, Montblanc, Móra d’Ebre, Reus, Salou, Tarragona, Torredembarra, Tortosa, Valls, El Vendrell i Vila-seca. En aquest llibre il·lustrat el lector trobarà aquestes localitats transformades en llocs ideals als ulls dels petits així com una eina per al debat entorn de les ciutats actuals, les seves mancances i necessitats.
El proper divendres dia 3 es durà a terme una conferència sobre el llibre L’Estat català. Estudi de dret públic d’Antoni Rovira i Virgili a càrrec dell Dr. Xavier Ferré Trill, curador d’aquest l’assaig inèdit.
L’acte està organitzat per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Torredembarra, l’Antena del Coneixement de Torredembarra i el Centre d’Estudis Sinibald de Mas; i tindrà lloc a la Biblioteca Mestra Maria Antònia el divendres 2 de febrer a les 18.00 h (av. de Pompeu Fabra, 5A, Torredembarra).
25 anys d’una universitat al servei de les persones i la societat del sud de Catalunya
En aquest llibre es recullen les opinions i comentaris de vint-i-cinc antics alumnes de la Universitat Rovira i Virgili, de diferents àmbits de coneixement i de diferents promocions, que desenvolupen la seva activitat professional i investigadora a les nostres comarques o a qualsevol indret del món, sobre la formació que reberen a la universitat i la seva aplicabilitat en l’activitat professional quotidiana. Aquestes vint-i-cinc opinions d’antics alumnes han de servir per reflexionar sobre les missions que han estat encomanades a la universitat i millorar-ne l’acompliment.
La col·lecció Visions d’un Món Desigual ofereix de manera compartida un coneixement crític, real i formatiu, i té la voluntat de sensibilitzar a les dones i els homes del futur més pròxim en el sentit que l’obtenció i l’administració dels recursos de la terra ha de respectar els valors humans i mediambientals reconeguts en els protocols internacionals, valors que garanteixen que els éssers humans i tots els éssers vius podran continuar habitant aquesta terra.
L’estudi Universitat, innovació i desenvolupament regional a les comarques de Tarragona és un encàrrec de la Càtedra Universitat i Regió del Coneixement, que està patrocinada per la Diputació de Tarragona i el Banc Santander. El contingut de l’estudi es fonamenta en una anàlisi geogràfica regional per identificar les característiques de les comarques de la demarcació de Tarragona com a regió del coneixement i, al mateix temps, destacar els reptes i les oportunitats que ha d’afrontar aquest espai per aconseguir-ho plenament.
Amb la finalitat anteriorment ressenyada, s’analitzen les característiques socioeconòmiques, demogràfiques i urbanístiques de la regió dins el context de la societat de la innovació i del coneixement, en la qual les universitats, en aliança amb les empreses i les institucions, hi tenen un paper fonamental.
L’estudi permet destacar alguns punts febles de la societat establerta a les comarques meridionals, com els desequilibris regionals, el nivell de formació, la feble governança supralocal, etc. També s’hi identifiquen les fortaleses i oportunitats que cal estimular i no desaprofitar, com la mateixa estructura urbana o la dotació infraestructural, malgrat els colls d’ampolla existents. En resum, el text permet constatar fets i apuntar reflexions que haurien d’ajudar a impulsar sinergies en favor d’una estratègia de desenvolupament integral basada en el coneixement i la innovació. Una estratègia de desenvolupament on la Universitat hi ha de jugar un paper destacat, però també la resta d’actors públics i privats implicats.
Descarrega el llibre · Llegeix el llibre en línia
RIO nace con una orientación académica y profesional que pretende ser un instrumento al alcance de todas aquellas personas interesadas en el análisis de las organizaciones. RIO pretende poner en contacto a especialistas en el análisis organizacional de diferentes países y conocer las especificidades organizacionales de distintos contextos sociales y económicos. La revista aspira a ser un instrumento de comunicación para la comunidad académica y profesional, en particular en temas de investigación y de evaluación de las organizaciones, entendidas en el sentido amplio. Una de las principales preocupaciones es que RIO se oriente a la difusión de conocimiento científico con los mayores estándares de calidad. Por ello RIO cuenta con un exigente proceso de revisión por expertos para la publicación de sus artículos.
RIO nace con una orientación académica y profesional que pretende ser un instrumento al alcance de todas aquellas personas interesadas en el análisis de las organizaciones. RIO pretende poner en contacto a especialistas en el análisis organizacional de diferentes países y conocer las especificidades organizacionales de distintos contextos sociales y económicos. La revista aspira a ser un instrumento de comunicación para la comunidad académica y profesional, en particular en temas de investigación y de evaluación de las organizaciones, entendidas en el sentido amplio. Una de las principales preocupaciones es que RIO se oriente a la difusión de conocimiento científico con los mayores estándares de calidad. Por ello RIO cuenta con un exigente proceso de revisión por expertos para la publicación de sus artículos.
El número 7 de la Revista Internacional de Lenguas Extranjeras (RILE) presenta cuatro estudios centrados en diferentes ámbitos de la enseñanza y aprendizaje de lenguas, trabajos en los que, como se indica a continuación de manera resumida, se abordan cuestiones de muy diferente índole: la comprensión lectora, el desarrollo de las competencias lexicográficas, la información cultural en los diccionarios ELE y los efectos del contexto educativo en el desarrollo del uso del sujeto pronominal.
El número 6 de la Revista Internacional de Lenguas Extranjeras (RILE) presenta tres estudios centrados en diferentes ámbitos de la enseñanza y aprendizaje de lenguas, trabajos en los que, como se indica a continuación de manera resumida, se abordan cuestiones de muy diferente índole: el desarrollo del pensamiento crítico y de una conciencia social crítica en un curso de nivel intermedio B1 de español, la comprensión lectora en ELE y las prácticas virtuales en Second Life.
Paisatges de Vallfogona de Riucorb
Vallis Fecunda aplega una selecció de fotografies per deixar testimoniança del valor patrimonial de la natura i el paisatge de Vallfogona de Riucorb. La vila, situada a la vall mitjana alta del riu Corb, té un subsòl d’aigües mineromedicinals que van propiciar la creació d’un balneari i la proliferació d’una notable vegetació de ribera, la qual, juntament amb les pinedes i els alzinars característics de la zona, origina un microclima i un ecosistema adequats per practicar el shinrin-yoku o banys de bosc. Paratges de secà i d’altres més humits i obacs descoberts per la mirada d’un pintor que ens sabrà sorprendre amb unes imatges poc comunes —algunes essencials com haikus—, que conviden a establir un diàleg íntim amb l’entorn certament romàntic de la vall del Corb.
Aquest és un llibre de memòria col·lectiva que es basa en els records narrats per la gent que va viure la Delegació de la Universitat de Barcelona a Tarragona. L’esforç conscient dels humans per retrobar-se amb el seu propi passat, ja sigui real o imaginari, és el que Pierre Nora va definir, a Les lieux de mémoire, com a memòria històrica. Aquesta és la memòria que hem volgut recuperar i narrar en aquestes pàgines.
Within the European context, there are many initiatives for PhD supervisory training already in existence, but a more systematic approach to this task would be needed. In this landscape, we took the initiative of organizing an informal meeting for experts with an interest and expertise on PhD supervisory training, the Tarragona Think Tank on PhD supervisory training: challenges and good practices, hosted by University Rovira i Virgili (URV, Tarragona). This event allowed both the presentation of individual university experiences and the undertaking of a collective reflection on challenges, impact assessment and the visualisation of an ideal future for PhD supervisory training. Noting the need for more concerted efforts and practices, the present book is precisely a first tangible outcome of this concerted effort. Looking forward, we expect that this book can help setting the basis for the development of a network or alliance between the participating organisations and an ongoing effort aimed at bringing the professionalization of doctoral supervisors to the forefront in education policy at the university level. In sum, we hope that this contribution can help materialising ideas into actions.
Download Offprint "The Present anf Future of PhD Supervisory Training"