A inicis de juny del 2005 es va celebrar a Tarragona el Fòrum Universitari de la Mediterrània que va reunir rectors i professorat per debatre les perspectives de l’espai euromediterrani i el paper que hi han de jugar les universitats. Durant el Fòrum es va discutir i millorar una primera versió de la Declaració de Tarragona que es va ser signada per 32 universitats de 17 països. En aquest llibre es presenta la Declaració de Tarragona en els idiomes oficials del Fòrum Universitari de la Mediterrània.
Aprovada per la Comissió de Qualitat institucional del 8 de març de 2010, aquesta memòria és un instrument per retre comptes del que s'ha fet a la URV per millorar la qualitat de la seva oferta docent i de les activitats docents i de recerca. A més, s'exposa el perquè s'ha posat en marxa.
El Pla estratègic d'internacionalització de la URV (PEI) aprovat per Claustre el 28 de maig de 2009 proporciona un mapa de ruta detallat dels objectius internacionals de la Universitat i de la planificacioó dels propers i cinc anys. El PEI, que s'ha elaborat i aprovat simultàniament i coordinadament amb el Pla estratègic de tercera missió, culmina el procés de definició de la visió de la Universitat -completada amb el Pla estratègic de docència i el Pla estratègic de recerca-, que descriu una URV fortament arrelada al seu territori i, alhora, plenament integradaen els espais globals d'educació superior i de recerca, amb el convenciment que el caràcter internacional de la seva activitat contribueix també decisivament al desenvolupament territorial i, amb aquest, el de tot país.
Aquest informe presenta les queixes presentades per la comunitat universitària de la URV durant el curs 2005-2006 i com es van vehicular les solucions.
La formació de les persones és, juntament amb la generació de coneixement, la principal raó de ser de la Universitat Rovira i Virgili. La capacitat per adaptar-nos al canvi ha de ser un element inherent de la manera de fer de la Universitat. Aquesta esdevé una necessitat especialment important quan la societat exigeix respostes diferents a nous reptes que des de la URV cal saber afrontar. De la mateixa manera, hem d’exercir la responsabilitat del lideratge social i intel·lectual que ha de caracteritzar les institucions de formació superior. Del desplegament progressiu del Pla Estratègic de Docència de la URV se n’ha de derivar la implantació d’un model de docència de qualitat reconeguda, en el qual tothom (alumnes, professors i gestors) estigui identificat i treballi en col·laboració per assolir els reptes que es determinin.
Aquesta Memòria té la funció de retre comptes a la societat de tot allò que ha fet el Consell Social amb els recursos que té assignats.
Aquesta Memòria presenta les activitats que es van dur a terme durant el curs 2005-2006 a la Universitat.
Per tal de donar a l'activitat cultural el lloc que es mereix en el context universitari, la URV ha editat aquesta memòria cultural detallada que recull tot el que s'ha fet, per visualitzar-ho i per retre comptes d'una activitat que configura també la missió de la Universitat com a institució.
Aquesta memòria és un instrument per retre comptes del que s’ha fet a la URV per millorar la qualitat de la seva oferta docent i de les activitats docents i de recerca. A més, s’exposa el perquè s’han fet totes aquestes accions i el plantejament estratègic que s’ha posat en marxa.
La URV ha fet un esforç col·lectiu significatiu per ser competitiva en recerca i així poder tenir un lloc entre les universitats investigadores. Aquesta memòria li permet rendir comptes de la producció científica, explicar els resultats de la investigació i serveix per demostrar el compromís amb la generació de coneixement que és determinant per a la qualitat d’una institució universitària.