Mostrant articles per etiqueta: Ciències socials
Dilluns, 04 abril 2011 14:13

Invitació a la teoria de la comunicació

Aquesta Invitació a la teoria de la comunicació s’emmarca en la renovació dels àmbits d’estudi que, en les darreres dècades, han situat la recerca comunicativa en una posició estratègica per comprendre les transformacions socials, culturals i polítiques en les societats mediàtiques avançades. El text no ofereix respostes tancades i doctrinals. Més aviat es planteja com una proposta oberta per reflexionar sobre la formulació de les preguntes que han d’impulsar l’aprofundiment en itineraris no prou explorats. El caràcter provisional de bona part de les qüestions tractades s’adiu amb les condicions de transformació i de creixent complexitat dels processos de mediació i, per tant, la teoria de la comunicació és concebuda com a territori de frontera, central al mateix temps tant per la definició dels problemes com per les potencials vies de solució.

Compra el llibre

 

 

Publicat a Eina
Dilluns, 04 abril 2011 13:59

Materials d’història econòmica

Aquest llibre s’ha redactat amb la finalitat que esdevingui una eina útil per a la docència de les matèries que el títol recull, no solament les que corresponen a les pròpies de les facultats de Ciències Econòmiques i Empresarials, sinó també a les d’aquelles altres facultats i escoles universitàries amb ensenyaments afins, perquè s’hi poden trobar nombrosos i il·lustratius punts de contacte. L’estructura del llibre és el resultat de l’experiència docent dels autors. Els temes segueixen una ordenació cronològica: les economies preindustrials, els factors d’industrialització, la difusió de la industrialització al segle XIX, l’economia mundial al segle XIX, reconstrucció i desequilibris de l’economia internacional: la primera postguerra mundial, la crisi econòmica dels anys trenta 127, el creixement econòmic internacional en l’etapa 1945-1973, la fi de l’expansió econòmica i el nou panorama mundial. Cada tema es divideix en dues parts. En la primera, hi ha uns continguts bàsics que serveixen de guia a l’estudiant i la segona part proporciona els aspectes pràctics de l’explicació teòrica. Els gràfics, quadres estadístics, mapes o textos consoliden la informació que cal retenir per entendre el sentit del tema. Els temes es completen amb una bibliografia àmplia. La major part dels llibres citats són accessibles a l’alumnat i representen diferents tendències interpretatives. En un annex posterior es situen els indicadors demogràfics més importants, ja que conèixer el comportament demogràfic és indispensable en els estudis d’economia.

Compra el llibre

 

 

Publicat a Eina

Aquest manual sintetitza els continguts teòrics fonamentals per a un treball aplicat de les relacions laborals. Els temes tractats en aquest llibre van des del coneixement dels orígens de la psicologia científica fins a les aplicacions més actuals de la psicologia del treball i de les organitzacions, passant pels conceptes bàsics de la conducta social, de grup i de la interacció.

Publicat a Eina

Aquest manual s’ocupa bàsicament dels temes més instrumentals que s’imparteixen en un curs habitual d’economia espanyola. Els temes que s’exposen són: les principals macromagnituds econòmiques i els comptes bàsics de la comptabilitat espanyola interrelacions existents al sí d’una economia mitjançant l’anàlisi input-output, relacions externes de l’economia i dels mecanismes de correcció dels equilibris de la balança de pagament i les fonts estadístiques de natura econòmica. L’objectiu del llibre és facilitar l’accés de l’alumne als principals centres d’informació econòmica, especialment amb les eines que posa a l’abast la tecnologia digital.

Publicat a Eina

Aquest llibre pretén ser una eina d’ajuda a la docència. És un manual que conjuga teoria i pràctica amb exercicis i pràctiques específiques per a cada bloc temàtic. Constitueix un element de suport complementari a l’activitat docent en ser plantejat com a guia pedagògica per al professorat i, al mateix temps, una ajuda a l’aprenentatge, ja que permet un seguiment de l’evolució de l’adquisició dels coneixements de l’alumnat.

Publicat a Eina
Pàgina 21 de 21

Cerca a la web

Notícies